Tabungan

05 June 2017

::CHA DAN PUASA::



Tahun ini, Cha dah berumur 7 tahun. Kalau ikutkan, dah memang waktunya untuk Cha belajar berpuasa. 

Bukan apa, kalau tengok FB atau IG atau media sosial yang lain, memang kebanyakannya mak bapak akan bercerita pengalaman mereka mengajar anak mereka berpuasa.

Tapi, aku, entahlah..

Nak ajar Cha berpuasa, Cha pun tak tahu apa itu puasa. Dia tak faham pun kenapa kena puasa. Yelah, mungkin orang akan cakap, "ish, anak aku umur 5 tahun pun aku dah ajar puasa, dia dah belajar dah puasa sekerat hari".

Tapi bagi aku, entahlah, dengan keadaan dia yang tak faham apa tu, tak tergamak aku nak ajar dia puasa.

Tak apalah, lain orang lain caranya. Macam aku, hati tisu, Cha pula anak istimewa, tak sampai hati nak tengok dia dengan tak fahamnya, dengan kena paksa berlapar dahaga.

Tak apalah Cha, pelan pelan ye sayang.
Selagi mami hidup, mami akan ajar semuanya ya.

Love, mami...


No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...